Skip to content

Vyhlížíte odpovědi na všechny vaše otázky? Tady jsou....

;

Proč se učit jazyk v zahraničí?

Protože je to nejrychlejší způsob, jak se jazyk naučit. Po výuce si můžete nabyté znalosti vyzkoušet hned v praxi a to vám dává smysl. Navíc se kromě jazyka učíte i něco o kultuře a životním stylu dané země.

Jak srovnávat cenové kalkulace?

Víme, že poptáváte jazykový kurz u více agentur. A je to tak správně. Jen, prosím, nesrovnávejte pouze celkovou cenu bez dalších informací o škole. Mohlo by se totiž stát, že srovnáváte školu nízké kvality se školou vyšší kvality. Což z názvu školy a čísla celkových nákladů nepoznáte.

Ceny si tvoří školy samy. Není tedy levná nebo drahá agentura. Ale levná nebo drahá škola. A to má svůj důvod.

Rozumíme tomu, že můžete mít omezenější rozpočet. Fajn, nabídneme levnější školu, ale řekneme k tomu, s jakými slabinami se můžete na místě setkat. Ptejte se, proč je škola drahá nebo naopak levná.

V naší nabídce naleznete excelentní školy, výborné školy i ty levnější, které ale stále drží určitý standard.

Na jak dlouho můžu vycestovat?

To záleží plně na vás. Některé školy vás zapíší i na jeden týden. Všechny školy pak akceptují zápisy na týdny dva či klidně na celý rok.

Kurzy obecné mají nástupní termíny každé pondělí. Zkouškové kurzy mají dané nástupní termíny i minimální počet týdnů, který musíte studovat, abyste byli na zkoušku maximálně připraveni. Pro začátečníky stanovují školy konkrétní data nástupu, rádi vám je ověříme a sdělíme.

Jak dlouho se pobyt vyřizuje?

Když už máte jasno v tom, kam a na jak dlouho pojedete, tak můžeme vše vyřídit i do 2 týdnů. Pokud však chcete mít jistotu místa na škole i v ubytování, je vhodné začít vše vyřizovat minimálně 4 týdny před plánovaným odletem. Pak vás poprosíme, abyste s námi aktivně spolupracovali, v mnoha položkách je potřeba jednat obratem. Např. najdeme-li vhodnou letenku, zvláště u vysoké sezóny se stává, že dobré lety mizí pod rukama a nebo u nich rapidně kolísá cena. S místy na kurzu to není tak rapidní, nicméně u ubytování mohou být jednolůžkové pokoje pryč mezi prvními.

Dostatečná doba před odletem se tedy projeví hlavně v ceně letenky (čím později ji koupíme, tím dražší může být), možnostech ubytování a pak i kapacitě na kurzech.

Budu muset pobyt hradit v cizí měně?

Ne, pobyt hradíte v Kč na náš český účet u FIO banky. Cizí měna se přepočítá aktuálním kurzem (devizy prodej u FIO banky) v den vystavení faktury. Můžete však platit také v AUD či EUR, pokud si to budete přát.

Zajistíte mi dopravu i ubytování?

Ano. Letenku či jízdenku do cílové destinace i ubytování vám můžeme zajistit. Záleží na vašem rozhodnutí, zda budete chtít tyto služby zajistit nebo si je zorganizujete individuálně. Více informací naleznete v sekci Ubytování a doprava.

Bude na mě někdo čekat na letišti?

Pokud preferujete vyzvednutí z/na letiště, můžeme toto u školy zařídit. Většinou je to služba, kterou nabízí škola za příplatek ke svému ubytování a doporučujeme jej zvláště u pozdějších letů.

1 – 2 týdny před pobytem pak obdržíte tzv. transfer confirmation, tedy instrukce o místě setkání a čase vyzvednutí. Buď na vás čeká zodpovědná osoba s plakátem a vaším příjmením, nebo drží logo školy, popř. čeká na předem stanoveném místě, tzv. meeting point.

Vždy si uložte emergency number řidiče, který vám zašleme předem. Budete jej tak informovat, pokud bude mít váš let zpoždění aj. Obecně se zodpovědná osoba řídí stanovenými segmenty vašeho letu, které jí zavčasu zasíláme.

Mám si uzavřít cestovní pojištění?

Jednoznačně ano. Cestovní pojištění vám můžeme uzavřít s pojišťovnou Union. Více informací v sekci Cestovní pojištění.

Mohu se na vás obrátit i po příletu?

Samozřejmě a my sami se vám ozveme s otázkou, jak se vám daří a zda vše odpovídá vašim představám. Rádi zůstáváme v kontaktu.

Nicméně pro neodkladné závažné situace máte vždy k dispozici odpovědnou osobu dané školy, na kterou se můžete obrátit. Na tuto osobu od nás vždy obdržíte kontakt, tzv. emergency number.

Co když se mi bude stýskat?

I to se může stát. Cestování je bez pochyb nádherné a fascinující. Jenže s sebou nese i možná úskalí. První dny na cestách se budete patrně cítit jako v ráji, vše bude nové a krásné. Ale pak se můžete najednou ocitnout v jakési frustraci. Proč? Protože můžete spadnout do tzv. kulturního šoku. Nikdy jste o něm neslyšeli? Pak si o něm přečtěte v našem článku. Vždy vám však klademe na srdce, abyste byli otevření, cestování je mnohdy o nastavení mysli a flexibilitě. Soustřeďte se na pozitivní stránku věci, nové zkušenosti, které vás vyškolí a stanou se tak jedinečnými zážitky.

Co když před odletem onemocním?

I to se může stát a je potřeba nás o této situaci hned informovat.

Je dobré si pečlivě pročíst storno podmínky vybrané školy i naše Všeobecné obchodní podmínky v režimu zprostředkování, které dostanete jako součást smlouvy. V některých případech lze pobyt odsunout. Pokud by nešel odsunout nebo nahradit někým jiným, je dobré mít uzavřeno pojištění storno poplatků, které můžete získat od nás. Více informací v sekci Cestovní pojištění.

Letenky či jízdenky většinou stornovat nejdou. Někdy jde posunout datum odletu i příletu. Někdy ovšem ne. V tom případě je také vhodné uzavřít pojištění storna.

Každý případ však řešíme individuálně ve spolupráci se školou i dopravci.

Co když se mi nebude něco líbit?

Zjistíte-li, že vaše představy se liší od reality, řešte to.

Zajděte na recepci školy a svěřte se s problémem, který máte. Bude to nejrychlejší a nejefektivnější cesta. Mějte na paměti, že Tutuki je většinou v roli zprostředkovatele. Doporučíme, zařídíme, vypravíme. Ale služby jako takové dodává daná škola, dopravce či pojišťovací společnost. Nedostatky je tedy nutné bez odkladu řešit přímo s dodavatelem služeb. O všem nás raději informujte a držte v kopii. Můžeme pomoci s vyjednáváním či radou. Rozhodnutí, jak daný problém vyřešit, je však plně v kompetenci poskytovatele služby. A prosím, čtěte Všeobecné obchodní podmínky v režimu zprostředkováníVyhneme se tak často zbytečnému nedorozumění.

Pozor, školy mají ve většině případů stanoveno v podmínkách, že akceptují stížnosti podané písemně a to v době probíhajícího kurzu! Vždy se seznamte i s pravidly a podmínkami dané školy.

Dejte škole i nám čas, abychom mohli problém napravit. Někdy se setkáváme se situací, kdy nám po vašem příjezdu vyjmenujete, co všechno bylo špatně. Jenže to už nemůžeme my ani škola změnit. A to je škoda. My i školy jsme tu pro vás a chceme vidět úsměv na vaší tváři.

Nelíbí se mi hostitelská rodina

O výhodách i úskalích hostitelské rodiny jsme mluvili zde a jedná se o skutečnost, kterou si musíte ujasnit hned na začátku. Položte si otázku, zda jste dostatečně flexibilní a otevření pro pobyt v cizí domácnosti.

Pokud se však i přes vaše odhodlání tuto variantu zkusit vyskytnou v rodině problémy, komunikujte, prosím. Je možné, že jde o kulturní rozdíly, kterým na začátku pobytu nemusíte rozumět. Často se jedná také jedná o drobná nedorozumění, která mohou být vyřešena okamžitě.

Pokud komunikace s rodinou nepomůže, musíte se obrátit přímo na zodpovědného pracovníka školy. Ten by měl vědět, jak problém vyřešit. Popřípadě přistoupit k výměně rodiny.

Jsou-li problémy závažnějšího rázu, nezapomeňte v době svého pobytu napsat oficiální stížnost a poslat ji na zodpovědné pracovníky a vedení školy. Jedině tak dáte škole šanci na nápravu.

Jaké neočekávané situace mohou nastat?

Může se stát, že:

  • škola neotevře váš kurz z kapacitních důvodů;
  • v průběhu kurzu vám změní učitele;
  • vaše třída bude přemístěna mimo hlavní budovu školy;
  • dojde ke změně rozvrhu nebo budete mít střídavý rozvrh (odpolední, dopolední výuku).

Pokud se stane, že se ve škole nenaplní kapacita vašeho kurzu či nebude dostatek žáků se stejnou jazykovou úrovní, bude vám nabídnuta vhodná alternativa:

  • přesun do jiné skupiny;
  • individuální lekce (kdy se vám velmi pravděpodobně sníží objednaný počet hodin výuky);
  • úprava rozvrhu apod.

Tyto situace nebývají běžné, ale stát se mohou.

Buďte si prosím vědomi, že uzavřením závazné objednávky souhlasíte s touto podmínkou, na kterou si téměř všechny školy vyhrazují právo. Apelujeme tak na to, abyste si vždy pročetli nejen Všeobecné obchodní podmínky naší agentury, ale i Všeobecné obchodní podmínky dané školy.

I když máme vše perfektně naplánováno, jsou situace, které dopředu neovlivníme. Posuďte tak raději předem, zda jste připraveni čelit i neočekávaným scénářům a nenecháte si svůj pobyt za žádnou cenu zkazit.

Proč jet s Tutuki?

Protože děláme, co nás baví a snad je to i vidět. V oboru působíme od roku 2001. Řadu škol po světě jsme viděli a jistě ještě uvidíme :). Umíme vám mezi sebou srovnat jednotlivé státy i školy (a to nejen podle ceny).

Baví nás si s vámi povídat a zjišťovat, co byste si přesně přáli. Na to pak pasujeme nabídku.

Nejsme a nikdy nebudeme “továrnou” na prodej zahraničních pobytů. Nechceme ztratit komunikaci ani vztahy, které si s vámi během spolupráce tvoříme.

Jsme s vámi ve spojení i po příletu do země, kdy zjišťujeme, jak se vám tam líbí.

Nastavení soukromí
Podrobné nastavení Odmítám Souhlasím
Nastavení soukromí
Zrušit Uložit nastavení